onsdag 16 juni 2010

Busy Bee

Bloggen har ju onekligen blivit bortprioriterad den senaste 1 1/2 månaden. Det går att skylla på diverse roligheter som nya husägare och Sverigeresan sedan mindre nöjsamheter som sjukdom, jetlag och dagisinskolning.

Idag är Adam på dagis för tredje dagen i rad. Alldeles själv och alldeles så där stor som han är, men inte helt utan tårar. Igår, som var andra heldagen, hade gått mycket bättre. Adam hade lekt och skojat och inte alls gråtit lika mycket som dagen innan. Till och med fått ro och sov från och till under 2 timmar. Det här är ju en process och en separation vi måste ta oss igenom, förhoppningsvis mindre smärtsamt än befarat. I längden är detta det bästa för oss alla! Kan tycka att det redan, på vissa plan, märks att lille prinsen blivit mer självständig. Vill inte bli buren lika mycket och är noga med att få göra saker själv.

Nu sitter jag hemma i "skolbänken" och tar mina online kurser s.k. CE courses (Continuing Education). Det krävs 24 kurstimmar/2år. Kurserna är lätta, men lite tidskrävande för mig som läser relativt långsamt. Har snart kommit halvvägs och min deadline är 31 juli. För den nyfikne sjuksköterskan finns det gratiskurser att pröva på (rn.com).

Nästa vecka börjar jag att jobba 5 dagar per vecka. Mån-Ons-Fre kommer jag gå kortare dagar 8:30-15 och behåller mina Ti-Tors 8:30-17 (då Genny eller Sam kommer hämta Adam på dagis). Det blir nog bra att gå upp i arbetstid. Det har blivit lite avhugget och haltande att bara jobba 2 dagar/veckan. Välkomnar förändringen!

Förhoppningsvis får vi till att åka till strandstugan till helgen! Måste passa på innan oljan sköljer in. Åter till studierna....

Inga kommentarer: