söndag 18 juli 2010

Slut på helgen

Det har varit en bra helg på många vis. Under fredagen kom rörmockaren och fixade läckande handfat och blandaren i duschen. Check. Lördagsförmiddag kom jag äntligen ut på en joggingrunda. Check. Oj, så tungt det var men nu hoppas jag på att få vara frisk och klara mig utan flera muskelsträckningar. Tvättkorgen och veckostädning togs itu med. Check. Lördagsmiddag tillsammans med Genny & Charles, Nini och cousin Collin. Sedan utekväll för mig. Check. Denna söndag har vi varit ute mest hela dagen. Har verkligen njutit idag! Trots att det fortfarande är otroligt varmt och fuktigt, har det varit roligt att fixa utomhus. Ser fram emot sensommaren och hösten med behagligare klimat.

Imorgon börjar en ny vecka. Adams är fortfarande inte helt hemma på sitt dagis. Vi hade kommit en bra bit påväg, men sedan hade dagis stängt en hel vecka och vi fick börja om från början i stort sett. Nu är det Sam som lämnar och jag hämtar mån, ons och fre. Tis-och torsdagar hämtar farmor Meme, då jag jobbar sent till kl 17-18.
Denna vecka blir Adam 1 1/2 år. 18 månader stor med läkarbesök och vaccination. Han får våra hjärtan att smälta flera gånger om. Hans egna lilla babbel med vissa tydliga ord. Mamma och bpabppa är hans favorit ord:-) Mee mee mee för mer, mer, mer oftast i samband med mat. Nee nee för nej. Dack dack för tack. Dääää för där när han tar upp något han gömt, Meme (Genny) och Boppie för Dupper (Charles). Bibi för BB. Kaka för kaka (lärdes snabbt för några helger sedan då S bakade chocolate chip cookies). Kaka även för Sams klocka. Baj, baj för bye bye. unuttis för snuttis. Maa för napp. nlle för nalle. Nyaste på listan är väl inget ord, men ganska sött. Han uttrycker ett ohååh när han tappar något, något faller eller liknande.

Nu en sen dusch och hopp i säng.

Inga kommentarer: