söndag 21 november 2010

En pizzabagare här bor i staden....

...han bakar pizzor mest hela dagen. Detta kort togs nog två veckor sedan. Adam lärde sig ordet brödkavel, så vi inspirerades till att använda en i ett pizzabak. Det här fina leendet får vi om vi säger "smile".

Igår var vi ju iväg på en marknad Bradley's Country Store Fun Day. Det var svårt med parkering och Sam som kom lite senare än Adam och mig fastnade i trafikstockning. I morgontidningen läste vi att det hade varit 15 ooo besökare! Det var en riktigt skön dag med blå himmel och skön värme utan luftfuktigheten. De hade ponnyridning, hopptält, små djur (getter, kaniner, marsvin) att klappa, klättervägg och ett litet musiktåg som jag och Adam åkte. De bjöds på musik och dansuppvisningar. Eftermiddagen gick åt till att tvätta och plocka iordning. Innan middagen kom jag och Adam ut på en joggningtur i väntan på att Sam skulle komma hem ifrån Tryckeriet.

Thanksgiving och Advent står för dörren. Mitt hjärta ligger advent och julen till, så jag ser fram emot att få pynta lite med rött och baka lussebullar! Även här är det lite mörkare. Trots att det är mer en höstkänsla än vinter, så är det ändå mysigt att få tända värmeljusen igen.

Josie har landat hos oss och kommer stanna tills efter Thanksgiving. Nu ser vi också fram emot min kusin Thomas besök till helgen!

Inga kommentarer: