söndag 10 augusti 2008

Söndag eftermiddag...

Helgen är alldeles för kort... inga 3-4 dagars ledigheter längre. Det är väl nu som fredagskvällarna blir allt mer efterlängtade:-)

Idag vaknade jag tidigt och började utforska min nya telefon:-) Äntligen!!!! "Bara" varit utan mobil i en månad och väntat i åratal på en modern modell! Är lite smått förälskad... får se om jag kommer använda alla funktioner...har 30 dagar på mig att bestämma mig, för den är ganska dyr i månadsdrift.

På förmiddagen var jag och Sam iväg för att få gjort några ärenden. Vi fick äntligen till en dejt med Justin, Deana, Ella 4 och Reagan 1. Var på "The Red Elephant" som hade pizza, hamburgare, sallader på menyn och ett lekrum för barnen.

Nu på eftermiddagen har jag fortsatt att installera och lära känna min nya kärlek - Iphone:-) Snart kommer N (S´s mormor) på middag och det blir Tacos som serveras!

Under den kommande veckan hoppas jag få till att plugga in vägskyltar och trafikregler för att kunna ta mitt Floridianska körkort! Det är GRATIS (180kr, för kortet) om jag lyckas teori och uppkörning på första försöket (om inte kostar det 30-80kr extra). Det ska inte vara så svårt. "Uppkörningen" är tydligen mycket kort och innefattar parkering, vändning, stopp vid Stop-skylt och något mer. Återkommer senare med mer detaljer.

Nu är det dags för middag...

Inga kommentarer: