söndag 1 maj 2011

Ny vecka och nytt jobb!

Imorgon börjar jag på mitt nya jobb. Avdelningen heter Special Procedures Vascular Lab och det är en kärlröntgen för alla perifiera kärl (kärl i armar, ben och buk. Tyvärr ej hjärtats kärl). Första veckan innehåller orientering på sjukhuset, där vi alla nyanställda går igenom hygienrutiner, väljer sjuk- och hälsovårdsförsäkring (detta är en djungel, så S har hjälpt mig naturligvis;-), journalsystem osv. Imorgon är det även inplanerat en timmes lunch med min blivande chef. Bra upplägg tycker jag!

I helgen som gick var vi på en magister och en PhD examen! Det var våra kära vänner Sharon och Jens, som efter mycket plugg nu är klara. Stort grattis! Denna söndag har vi mest bara klarat av veckostäd och tvätt. S tillbringade hela morgonen med att fixa vår luftkonditionering! Tur man har en händig karl och som gillar att läsa manualer:-) Vi hade en enkel söndagsmiddag med Nini och Uncle Will på besök.

Nu blir det till att lägga sig, så jag är pigg och fräsch imorgon!

2 kommentarer:

Just Another Crazy Blonde sa...

Hoppas att det nya jobbet är riktigt spännande även om det inte är cardio också - du får byta senare igen ;)
Ser dig framför mig som Dr. Yang i Grey's ;) Hjärtsyster liksom ;)
Kram på dig!!

Erik o Vali sa...

Lycka till Maria!! Kramis