lördag 6 mars 2010

Det är vår i luften...

... och på mina fötter:-)

Imorse jobbade S och jag & A kom iväg på en joggingrunda. Uppfriskande! Vädret är oslagbart, så vi fortsatte med utomhusaktiviteter till lunch. Jag & Adam mötte upp Sam (som tog med sig McD!) och Jens kom med deras hund Stella. Lunchställe vart Lake Ella, som är en stadspark runt en större damm med några fontäner. Fågellivet flödar och det finns även en mängd söta sköldpaddor, som ligger och gassar i solen.

Igår var vi iväg på ett nytt dagisbesök. Mötet med dagisföreståndarinnan gick rakt in i hjärtat och hon fick mig att gråta glädjetårar! Hon var så entusiastisk, trots att hon varit där sedan 1986! Rutiner och filosofi var precis det som jag letat efter. Detta kändes helt rätt, som handen i handsken. Ja, ni förtår. Dagiset heter "School for young children" är ett litet gennuint dagis.

http://www.schoolforyoungchildren.com/

De är bara 8 barn i 15-24 mån gruppen, så det känns som att det blir en liten familj. Jag känner att det är viktigt nu. Kanske just för att halva vår familj och våra vänner är långt borta. Sverigelängtan blir större när det närmar sig en resa och vi hoppas på att kunna boka in den snart!

Middagsplanerna är kinesisk hämtmat, som vi äter ute hos Nini. Sams båda morbröder är på besök, så vi får passa på! Sedan har vi inte träffat Nini på några veckor, då både A och jag varit krassliga.

Inga kommentarer: