onsdag 3 mars 2010

Mars är redan här!

Vi har svenskt vårväder utanför, men floridas vår (som liknar vårt sommarväder) har ännu inte landat. Vi har precis kommit hem ifrån att ha tagit familjebilder i Maclay Gardens. Solen stod högt på en klarblå himmel, men vinden bet i kinderna och händerna blev mot slutet av fotograferingen stela av kylan. Fick se några av fotona på Whitneys (fotografen) kamera... så kul! Längtar nu tillls vi får se alla bilderna!

Helgen som gick fick nog bli en tiopoängare:-) Har ju varit gräsänkling de två senaste veckosluten, då S varit iväg till både Dallas i Texas och södra Florida. Lördagen var en slappar dag och till kvällen överraskade S med att bjuda ut mig på middag! Adam fick en kväll med Meme & Dupper. Nu känns det som jag äntligen kan koppla av och njuta, även utan min lillprins. Börjar få lite bättre balans mellan att vara mig själv, fru och mamma. Söndagsmorgonen fick jag till en spontanshopping dejt med Sharon. Hittade en färgglad maxiklänning med matchande accessoarer och ett par sommarballerinas! På kvällen hade jag bokat in ett frisör-hembesök! En vän till Sharon jobbar i salong, men gör även som sagt hembesök. Gillar nog bättre att sitta i frisörstolen och få den där "ompysslande" känslan. Här blev det istället att sitta på toaletten och tvätta ur håret själv över badkaret. Att Adam var trött och grät ute i köket gjorde inte att mamman satt och slappnade av och njöt precis. Det blev lite ljusa slingor och uppklippt nedtill. Lite för "randigt", men med solens hjälp kan det nog jämnas ut något. Eller så får det bli ett till besök om några veckor... på salong:-)

Inga kommentarer: