söndag 26 december 2010

Annandagsjul

Nu är julhelgen till ända. Storhelger känner jag mig oftast splittrad och vill kunna vara hemma i Svea samtidigt som vi firar här med Sams familj. Denna julhelg fick Adam, Sam och jag mycket familjetid tillsammans. Så skönt! Adam blir bara roligare och roligare och han pratar för fullt. Härmar allt vi säger. Jag har fått mig ett litet eko här hemma, så nu gäller det att verkligen tänka på vad man säger:-) De senaste veckorna har han börjat att leka betydligt mer, te x låtsas att laga mat. Han är artig och säger "Tack, tack mamma" och om det är något han inte vill så blir det ett "Nej tack!", vilket gör det svårt ibland att inte själv ge efter.

Julklappar fick vi och jag tror nog vi varit extra, extra snälla i år. Adam fick naturligtvis mest, så nu gäller det att hitta rum och plats för allt. Min nya baby heter EOS Rebel T2i 550D. Trodde aldrig att jag skulle få äga en riktig systemkamera. Det är mycket att lära, så kul och jag hoppas att jag snart ska kunna lägga upp bilder.

Nu är det dags att lägga sig och förbereda för arbetsveckan. Både jag och Sam kommer vara lediga på fredag! Skönt att avsluta året med lite extra ledigt! Nyårskvällen är fortfarande öppen för förslag!

Go´natti natti!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skoj med systemkamera! I like! :)

Den du har fått heter nog Canon EOS 550D här i Sverige ;) Det heter inte riktigt samma i USA och i Sverige, men jag tror att ni har billigare objetiv till dem?! :)

Har ni haft en fin jul? HOppas att få se er när ni kommer hem! GOD FORTSÄTTNING till er alla!!
Kramar!!