fredag 16 januari 2009

Utsikten från fåtöljen i barnkammaren...

Igår var det en tvättservice här och fräschade till den ärvda fåtöljen. Så nu inviger jag den med kudde och filt:-) Är ganska trött idag och har känningar i svanskotan och ländryggen.... Har på morgonen ätit frukost med Sharon på "Jenny's LunchBox". Där hade de "all you can eat panncakes" för bara $2.99! Efter vi proppat oss mätta hade vi lite tid över, så vi åkte till "Bed Bath and Beyond" en inredningsbutik med allt mellan himmel och jord. Jag bytte in ett lakansätt, som vi fått i present, till rätt färg. Sedan åkte jag till fotografen Beverly Frick som tog bilder på mig, S och magen i förra veckan. Beställde hittills bara ett utav fotona, får se om det blir fler senare.

Väl hemma så väntade jag på att min mamma skulle ringa upp. Vi hade bestämt att träffas över Skype/Webcamera tillsammans med mormor och morfar. Kvaliteten har blivit mycket bättre på bara några år (jag och S började för ca 5 år sedan, med ryckig och låg bildkvalitet). Avståndet känns något mindre och än bättre om vi lyckas få in en rutin att träffas så här regelbundet.

Fick sedan ett bonus samtal med storebror S och familj:-) Det kommer nog bli lite lättare att hålla tätare kontakt med er hemma per telefon och Skype nu när jag kommer att vara hemma med lilleman!

Inga kommentarer: