lördag 3 januari 2009

Förberedelserna fortsätter...

Förra veckan liksom denna vecka jobbade jag bara måndag-½ onsdag. Det har varit så skönt att bara få koncentrera mig på lillemans ankomst. Alla möbler förutom en gungstol/"recliner" är på plats i barnkammaren. I förrgår kväll läste vi manualen till barnstolen och installerade den i bilen! Nu känns det allt mer verkligt... att vi snart ska bli föräldrar:-) Lite blandade känslor att förbereda så pass mycket, men vi får anta att allt går väl.

Barnkammaren utan möbler och nytvättade/nyvikta lillemanskläder

Igår var jag hemma mest hela dagen och tvättade alla lillemans kläder. Dels de TRE sopsäckar med ärvda kläder från min kollegas syster och även de nya kläderna jag fick på Babyshowern. Har ju naturligtvis köpt ett och annat plagg själv:-)

Igår var jag och G ute och inhandlade tyg (ljusblått med diskreta små stjärnor) till skötbordsdynan. Först hade vi tänkt att köpa en ny dyna, men dagens standardmått skiljer sig ifrån S's 30 år gamla skötbord. Så nu står symaskinen uppe på bordet och det får bli ett av dagens projekt. Hmm... modellen får blir något väldigt enkelt....typ lite sixsax söm och lite raksöm:-)

Inga kommentarer: