söndag 3 maj 2009

10 korta...

Humör: Gott! Njuter av att städa och att organisera kläder och de få pinaler vi har. På tisdag (hoppas jag) kommer vårt svenska bohag. Vi har haft det magasinerat med flyttbolaget hela tiden. Det som kommer är våra bröllopspresenter, höst- och vinterkläder/skor och annat smått och gott:-)
Gjort: Sovit 8 timmar sammanlagt! Ammade en gång kl 02 och sedan tog pappa Sam över när Herr A vaknade under morgontimmarna. Under förmiddagen städade jag det andra badrummet, hängde upp nytt duschdraperi och nytvättade handdukar. Organiserade klädkammaren och fixade lite i köket. Sam var iväg och köpte en ny skrivare/kopiator/fax. Har även hunnit springa på löpbandet i 30 min och därmed premiärtränat i områdets gym, helt ok! Sen lunch blev det och ett kort besök av Genny, som tittade på lägenheten. Sam, jag och Adam klämde in (mellan 19-20) en kort shoppingrunda tillsammans för att inhandla saker till resan!
Planer: Borsta tänderna och hoppa i säng...
Ser på: Sam med sin laptop mittemot köksbordet.
Lyssnar på: Sam som installerar den nya mockajängen.
Läser: "Craigslist"/Blocket och letar möbler... byrå och skrivbord m.m. Har idag tagit fasta på ett tips jag läste/hörde någonstans att man inte behöver läsa sagor för bebisarna.... så istället för sagor så läser jag högt ur mina svenska tidningar "Mama", "Vi föräldrar", "Föräldar och Barn" och "Allers". Två flugor i en smäll....;-)
Bästa: Att nu äntligen ha ett eget bo och att dagarna går snabbt...
Sämsta: Att dagarna går så snabbt och Att-göra-listan är för låååång.
Väder: Så varmt, så varmt!
Motto för morgondagen: Stanna upp och njuta av nuet!

Inga kommentarer: