söndag 7 december 2008

Härliga Söndag

Humör: Mer stabilt idag:-) Igår kändes det som om jag skulle bli förkyld (alla runt omkring snörvlar, hostar och nyser), men efter en eftermiddagstupplur kändes allt bättre. Får tillåta lite mer vila nu när jag blir allt tyngre:-)
Gjort: Ätit frukost, pratat med mamma (kontrakt är nu påskrivet för försäljning av familjegården...blandade känslor. Lättad att den säljs till en familj som har intresse av/arbetar med ekologiskt jordbruk!) Kollat upp information angående förnyelse av mitt sjuksköterskelegitimation och blivit medlem på www.rn.com. Kan nu ta obegränsat med CE (continuting education)-kurser online under ett år för bara $32! Jag behöver 24 Cedits/2år för att behålla mitt legitimation, så jag tänkte ta några kurser nu innan lilleman kommer till världen:-)
Planer: Ska snart packa bilen full med stora sängöverkast och köra till tvättomaten. Under tiden tvätten rullar tänkte jag strosa runt i små presentbutiker runt "Lake Ella". Vill sedan fortsätta med barnkammaren och veckostäda vår övervåning.
Ser på: Charlie och B.B. som ligger och sover 7 kvart i timmen.
Lyssnar på: Tystnaden... bara jag hemma.
Läser: Fortfarande "Att Föda"
Dricker: Vatten
Bästa: Att jag blev klar med tackkorten förra helgen...phuu... och att jag startat processen med mina CE-kurser.
Sämsta: Helgerna är för korta
Väder: Klart kyligare nu 10-15 grader mitt på dagen. Klarblå himmel och solsken:-) Det ska bli nedåt 0 grader mån-tis, men sedan upp mot 20 grader igen.

Inga kommentarer: