lördag 13 december 2008

***Lucia***

Vaknade pigg och utvilad kl 06:00 idag:-) S åkte till Tryckeriet och jag startade lussebullebaket med svensk julmusik spelandes (tack mamma):-) Just nu håller jag tummarna att degen ska jäsa. Har bara hittat torrjäst i matbutiken, så vi får se hur det går... Jag lyckades bra med lussebullar förra hösten när jag var här, men sparade inte receptet och kommer inte ihåg hur jag gjorde med torrjästen. Hmmm....jäsningen ser inte för hoppfull ut...

Andra planer för dagen är att fortsätta med barnkammaren. Städa de sista hyllorna och moppa golvet. Imorgon är det tänkt att en fåtölj ska flytta in, barnsängen (som blivit vit, och ser ut som ny!) monteras ihop och lägga på det nya överkastet och kuddar på enkelsängen. Hoppas också att byrån och skötbordet blir klara imorgon.

Inga kommentarer: