måndag 8 februari 2010

Ny vecka

Imorse var vi iväg och besökte ett nytt dagis
( http://www.advent-church.org/advent_parish_day_school )
och det kändes helt rätt. Ett väl etablerat dagis/förskola som har klasser från 18 månader - 5 åringar. Så Adam kommer vara redo till hösten. Tyvärr har de bara 2 alt. 3 dagars schema för 18 månader och de hade bara tillgänglig plats för 2 dagar/vecka. Kommer ringa imorgon och anmäla lillkillen, så att han garanterat har sin plats.

Hm... detta landet är inte så orienterat till mammor och deras barn. Med andra ord så är det inte lätt att som mor jobba del/heltid, samtidigt som ens barn får barnomsorg med kvalitet.
Efter dagisbesöket så somnade A i bilen och jag passade på att nyttja presentkort på Old Navy. Med mig hem fick jag fin fina sommarplagg till Adam. Tre T-shirts, ett linne och ett par shorts! Måndagsförmiddagar kl 11 har vi vår "playdate" med andra mammor och deras döttrar. Adam är fortfarande den enda killen i gruppen! Detta passar honom bra, då han är en liten försiktig person:-)

Lunch åt vi hemma, sedan lekte vi och läste böcker tills ögonlocken blev tunga på oss båda. Själv fick jag mig en liten lur och A sover fortfarande 2 timmar senare! Hade först tänkt mig att ta en promenad med A runt Lake Ella, men nu hinner vi nog bara med att handla på Publix innan middagen.

Inga kommentarer: