söndag 4 januari 2009

Härliga Söndagförmiddag

Humör: Förväntansfull och så glad att ha fått mycket tid med min S detta veckoslut!
Gjort: Vaknade kl 07 och kunde inte somna om... hoppade in i en lång dusch med mini hemmaspa:-) Ätit min gröt med banan, kanel och en massa mjölk. Sytt färdigt skötbordsdynans båda fodral.
Planer: Vill baka svenska kanelbullar (för att ta med på fredag till den planerade Babyshowern för Boy Rosenberg på jobbet). Måste hitta bra ett recept! Hämta gungstol/recliner/blivande amningsfåtölj från Nini. Detta är den sista större möbeln som ska in i barnkammaren!
Ser på: Två vackra vita Hägrar vid dammen framför huset.
Lyssnar på: Pandora (internet radio) från min IPhone...just nu spelas Maroon 5 - "She Will Be Loved". Känner igen låten, men skulle aldrig kunna nämna gruppens namn eller låten. Är ju som många av er redan vet helt usel på detta, så jag håller Pandora mycket kärt. Även ett program till min IPhone som heter Shazam. Det fungerar som så att om jag hör en bra låt på radion, så kan min mobil/Shazam snappa upp artisten/gruppen och vilken låt och album som spelas! Det ni:-)
Läser: Mayo Clinic - Pregnancy...just nu om att ta hem den lille nyfödde. Det finns så många teorier hur man på bästa sätt ska sköta om denna lille främling. Hmm... mycket kärlek och tålamod är nog en bra början:-)
Dricker: Kaffe med mjölk
Bästa: Den pirriga känsla om att snart bli mamma att äntligen starta en familj med S
Sämsta: S är fortfarande förkyld och sliten.
Väder: Lite halvmulet, fuktigt och 21 grader.

Inga kommentarer: