onsdag 14 januari 2009

Little mama-to-be is nesting

Vecka 38+3

I måndags var jag på ett av mina rutinkontrollsbesök hos min MVC/"OB/GYN". Här gör de en vaginalundersökning från och med vecka 38. Måndagen den 5 jan var jag redan 2 cm öppen!!! Oj, var förlossningen redan igång?? Men nej.... ingenting har hänt hittills. I måndags den 12 jan var ännu en kontroll och då var jag 3 cm! Men ännu inga smärtsamma värkar, lite mer utav sammandragningar, lite mensvärk och en viss brännande känsla mot svanskotan. Så nu är det bara att vänta:-)
Känner att lilleman gott kan vänta några dagar till.... njuter av att bara vara ledig och har lite småärenden kvar att ordna med... när han väl är här blir han det enda:-)
Madrassen till barnsängen kom i måndags, så nu står den bäddad och klar! Under veckan som gått har jag tvättat alla kuddar, täcken och mattor. Igårkväll så dammsög jag vår övervåning och skrubbade toalettens väggar och golv på alla fyra.....är det detta som kallas för "nesting"/att boa in sig??


Inga kommentarer: