onsdag 14 januari 2009

Morgon med B.B.

Betty Boop och min laptop "Blackie" i knäet.

B.B. ser till att hålla sig nära mig nu när jag är hemma. Har ju aldrig haft hund och det är faktiskt riktigt mysigt. En hund är alltid glad att se dig.

Jag jobbade sista dagen i fredags och startade min "mammaledighet" denna vecka. Här över finns det ju inte föräldradagar som hemma i kära Svea. Om jag hade varit anställd i minst 12 månader så hade mitt jobb varit lagligt skyldiga till att hålla min anställning i 6 månader, men då är man hemma utan ersättning. Betald ledighet sparar man ihop och de första åren man jobbar är det 14 dagar/år och det är även semesterdagarna.....

Mitt jobb ser gärna att jag kommer tillbaka, de har ju tagit tiden till att lära upp mig. Vi får se...jag ska höra av mig efter 3 månader. Just nu kan jag kanske tänka mig att gå tillbaka halvtid efter 6 månader och någon dag här och där innan dess.

Inga kommentarer: