måndag 23 augusti 2010

Måndagskväll

Ny vecka har startat och fokus ska läggas på att få igång bra träningsrutiner. Jag och min Linda har lagt en träningspakt och vi har en träningsdagbok att fylla i. Veckans hemläxa är att formulera ett kortsiktigt mål och ett långsiktigt mål. Förra onsdagsmorgonen vaknade jag med en muskelsträckning/muskelinflammation i övre delen av ryggen. Ett klart tecken på att jag är otränad och inte har tagit hand om kroppen. Efter att ha suttit i bilen till och från Jacksonville (5 tim totalt) för att få mina "Biometrics" (fingeravtryck, foto) utförda på USCIS, så vart sedan torsdagen outhärdlig. Jobbar på rätt ställe med omtänksamma förskrivande sjuksköterskor. Så efter en kort kur av kortison tabletter (Prednisone), Tramadol och muskelavslappnande till kvällen kan jag fungera normalt igen. Nu gäller det att få till den så viktiga stretchingen, styrkan och konditionen.

Det är fortfarande otroligt varmt, så det gäller att kliva upp i ottan och hoppa i träningskläderna. Satsar på att mjukstarta igen med en rask promenad imorgonbitti.

Sov gott!

Inga kommentarer: