söndag 29 augusti 2010

Söndagsmorgon

Igår var en ganska produktiv dag, men som ändå flöt på i lugnt tempo. Jag hann med hälften av veckostädningen även tvätten togs omhand och sängen renbäddades med rena kuddar! Vi kom iväg och valde ut lite färgprover till vardagsrummet. Det är i den grå färgskalann vi kikar på, ljusgrå väggar med en något mörkare grå fondvägg. Ingen dramatiskt. Efter detta intogs en familjelunch på Sakura, en japansk restaurang. Det blev naturligtvis sushi och Adam fick stekt ris och ångkokt broccoli, morötter och minimajs. Det var ett tag sedan nu som vi åt ute och Adam gillade läget. Han var riktigt facsinerad av att sudda och tyckte nog att det var rena trolleriet. Efter lunch åkte jag och Adam hem för hans lur och Sam fortsatte att jobba. Adam sov och jag städade undan. När han vaknade åkte vi och tittade på ett större bord, som jag hittat på Craigslist (motsvarande Blocket). Gillade bordet men stolsdynorna är klädda i fejkskin och har en plastig känsla. Det verkar svårt att klä om dem. Sedan hade bordet en regel mellan bordsbenen på kortsidan, vilket nog kan blir en skenbensfara. Så vi ska tillbaka och kika på sättet igen. Jag och Adam stannade till i en möbelbutik som nu heter "Funiture Clearinghouse" men tidigare var det Scanhouse. Designstilen på sortimentet får mig att känna mig hemma och prislapparna har tyvärr många siffror. De hade mycket till nedsatt pris, men ändå kändes det dyrt.

Kvällen blev en dejt för mig och Sam. Genny & Charles kom över och nattade Adam. Middagen intogs på min favoritrestaurang Carrabas. Vi beställde den obligatoriska förrätten musslor i smör-, vitlök- och vittvinsås med rykande färskt bröd! De hade en skogsbärs-sangria, som var riktigt god. Vi avslutade dejten med att köpa glass på Publix och titta på en film "Charlie Wilson's War" hemma i soffan.

Idag ska det förhoppningsvis bli en webdejt med min morfar. Resten av veckostädningen får rivas av. Sam ska klippa gräset och jag ska kanske få till att plantera en blomma som behöver sättas i en riktig utekruka.

Inga kommentarer: