onsdag 15 juli 2009

Härliga Onsdag

Nu är vi tillbaka i vardagen igen...efter flytten, Sverigeresan, Erik & Erik på besök och två härliga veckor med kära familjen Pihlstrand. Så nu gäller det att sätta igång och sysselsätta mig själv och Adam, vill inte hamna i någon "post-Sverige-post-besök" svacka.

Denna morgon kom min käre make och väckte mig kl 07, då låg Adam i sin säng och jollrade glatt. Så det var bara att hoppa upp och göra iordning frukost. En morgonpromenad, innan värmen skulle slå till, kände som en bra start på denna onsdag. Vi kom iväg strax efter klockan åtta och sedan hemma igen halv tio. Luftfuktigheten är hög och värmen likaså, så svetten rann så det stod härliga till. Nästa promenad får nog lov till att starta lite tidigare.

Väl hemma blev det amning, dusch och lek med Adam i Babygymmet. Det bästa var nog "walkie-walkie" runt lägenheten... då håller Adam sin mamma i händerna och stapplar runt mellan sovrum, klädkammare, hall, toalett, kök och TV-rum.

Lunchsalladen packades ner i kylväskan och sedan bar det iväg till Tryckeriet för en lunchdate med Sam. Adam åt mammas hemlagade sötpotatis till lunch och banan till efterrätt. Vi tränar på att dricka vatten ur pipmuggen, men fortfarande är bröstmjölk det som smakar bäst. Adam fick också tillfälle att busa med farmor Nana innan det bar iväg till "Publix"(=ICA).

Jag har blivit erbjuden att jobba deltid på läkarmottagningen TNC (där jag jobbade innan Adam kom). De är flexibla med tiderna och jag får välja själv! Så det blir nog en dag i veckan och då bara 3-4 timmar, så att jag kan fortsätta att amma. Skönt med lite extra klirr i kassan, eftersom jag inte får någon föräldrarpenning. Adam kommer att då vara med farmor Nana. Tror att det kan vara bra för både mig och Adam.

Nu ska jag försöka att hitta en musik klass för Adam. Han älskar när man sjunger för honom, så mer musik ska det bli!

Trevlig onsdagskväll!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hårdrock!!! (eller iaf lite rock n roll) Snälla! ;)