fredag 24 juli 2009

Välkommen Fredag:-)

Äntligen fredag! Det är ju dagen som många av oss längtar efter, för efter fredag kommer oftast helgen med ledighet och festligheter. När jag (och mina vänner) hade oregelbunden arbetstid, så kändes helgen inte lika viktig. Då kunde man ju hitta på saker mitt i veckan och klämma in en och annan lunch date med käre maken. När jag i höstast jobbade mån-fre, så blev helgen superviktig. Sam jobbade lååånga dagar (har blivit lite bättre nu:-) och då blev helgen också den näst intill enda tiden vi fick tillsammans.

Nu är helgen fortsatt jätteviktig, trots att jag är hemma med Adam under veckorna. Är fortsatt kroniskt trött, så kvällstid är det som om luften blåst ur en. Så helgen står för kvalitetstid med Sam! Är i startgroparna för att få till den där så viktiga socialabiten i livet. Har ett gäng mammor som umgås och det börjar kännas bättre och bättre. Första gången vi träffades efter Sverigeresan saknade jag er mina vänner hemma ännu mera. Kände då mer än tidigare att det är skillnad på att umgås på sitt modersmål och i sin egen kultur. Kan inte nu sätta fingret på vad det var. Det kan väl bara bli bättre?, eller så är det så här det alltid kommer att vara... att inte känna sig 100% hemma. Detta kan endast tiden ge svar på.

Min lilleman hade ingen feber på morgonen, men är fortfarande lite täppt och hostig. Imorse försökte vi oss på en promenad, men Adam ville inte sitta i sin Baby Jogger... så mamma fick bära hem och skjuta på vagnen. Med alla backar vi har omkring oss blev det lite motion av det hela ändå:-) Nu rullar tvättmaskin och tummlare för fulla muggar... vill ha det tråkiga avklarat innan helgen! Tänk vad mycket tvätt tre personer kan alstra! Never ending....

Ikväll kanske vi kommer iväg på "Happy Hour" (ett glas vin/dryck och lite snacks) hemma hos Nini (Sams mormor). Kelly & Collin och Farmor Nana kommer också att vara där. Skulle behöva besöka Publix/Ica också inför helgen... men allt beror på lille Adams status!

Vår telefon har helt gett upp... Sam har emailat in en felanmälan.... får se när vi kan ringa igen!

Inga kommentarer: