fredag 25 juli 2008

En lugn morgon...

Dagens "kontor" förflyttades till sängen:-)

Vaknade tidigt idag igen, men känner mig tröttare. Det är väl nu som jag får njuta av ledigheten...kanske lyckas få jobbet på Neurokliniken i nästa vecka! Hmm....hänger kanske upp mig lite för mycket på bara ett alternativ.

Ringde upp Florida Board of Nursing, den myndighet som utfärdar sjukskötserkselegitimationen, men min kontakt person är inte tillbaka förrens på måndag. Så tyvärr inget mer att göra idag. Nya tag på måndag!

Igår köpte jag äntligen en dagbok som jag länge planerat för. I den tänker jag skriva ner allt som har med graviditeten att göra, förväntningar, rädslor, tankar, förhoppningar och allt där till. Vidare på min shoppingrunda kikade jag in i en affär "World Market" som den svenske killen rekommenderat. De hade möbler och inredning från hela världen och även mat, godis, kryddor, vin, pasta mm. Därifrån fick jag med mig Ballerina kex och Vasa knäckebröd! De var billigare än hemma i Sverige! Kex-rullen under 10 kr och knäckebrödet likaså.... får inte ihop det riktigt. Dit går jag gärna igen:-)

Idag blir det en lugn dag. Kanske en långpromenad och definitivt att inviga den nya dagboken! Får se vad kvällen har att erbjuda ev. att vi alla går ut och äter på "LongHorn Steakhouse", det beror på när min käre make stänger kontoret. Han kommer att vara på kurs i Las Vegas hela nästa vecka! Hade en liten chans att åka med, men jag hade nog inte klarat av en hel vecka själv (S kurs mellan 8-17) utan en rejäl shopping/"gambler" kassa:-)

Längtar nu till Alligator Point!

Inga kommentarer: