torsdag 24 juli 2008

Jakten fortsätter...

Idag har det varit en lugn förmiddag. Vaknade tillsammans med S kl 06 och var helt klarvaken....chans att stjäla lite kärlek från mannen:-). Ja, ja det var lika bra att stiga upp. Åt "Multi Grain" gröt (liknar vår havregryn med extra fibrer) med banan och kanel...mmm har blivit en standard. Heja Gunde! Kom sedan ut på en liten joggingtur runt i området, måste vara ute i tid innan hettan slår till. Har en runda som tar ca 25 min (2.5 miles, 4km) som blir av varannan dag ungefär. Det fungerar fortfarande att jogga och det är jätteskönt. Känner stor skillnad! Mycket mer energi och på bättre humör:-)

Har lagt upp bilder ifrån förra helgen. S jobbade även lör + sön. Vi hade pratat löst om att åka ner till Alligator Point, så jag var inställd på det. Nu blev det att jag och G (S mamma) åkte ner och tog med oss lilla B.B. Hon är fortfarande lite rädd för vattnet, men simmade tappert mellan våra famnar. Pudlar ska tydligen vara avlade för att vara vattenhundar... så hon vänjer sig kanske med tiden. Jag brände mig alldeles för mycket och alldeles för onödigt:-( Visade inte solbrännan för S på några dagar, utan hade heltäckande pyjamas på mig:-) Han hade fått spelet. Trodde inte att solen var så stark. Var i solen 1 timme mellan 15-16. Var noga med solfaktor 30 i ansiktet, axlar och dekoltage...där fick jag den perfekta solbruna färgen och resten av kroppen var kräftröd! Aj, aj... sov riktigt dåligt de första nätterna. Aldrig mer utan solfaktor 30 och inte i solen så länge!




Jakten på mitt Social Security Number har fortsatt och det gäller att inte ge upp. Igår ringde jag flera gånger till två olika myndigheter...utan resultat. Sedan åkte jag åter iväg till det lokala kontoret, för att få sitta öga mot öga med någon ansvarig! Så igen lärde jag mig att det gäller att inte ge upp. Ibland gäller det bara att ha tur och få träffa rätt person, som kan stäcka sig det där lilla extra. Tror att jag träffade chefen för kontoret. Först gick han på samma spår som de andra jag träffat och sköt över mina dokument och pass till min sida av bordet. Jag började prata om att jag ville få tag i den person som var ansvarig för min borttappade ansökan...blabla...bla...bla... och nu sa han att han hade ett sista ställe han kunde kolla på. Vips så ordnade han upp att jag kan få ett tillfälligt nummer denna vecka och det permanenta inom 2 veckor! Vågar inte riktigt tro att allt är ordnat ännu... men det är ett steg närmre:-)
Posted by Picasa

Inga kommentarer: