onsdag 16 juli 2008

Jobbsökande...

Här är det förmiddag och jag har varit uppe sedan 7:00! Kraschar tidigt på kvällarna och upp tidigt på mornarna. Nu sitter jag och väntar på ett samtal från det privata sjukhuset (Capital Regional Medical Center). Var där igår på en kort orientering och fick träffa chefssjuksköterskan för PCU (progressiv cardiac unit) + ICU (intensive care unit). De har en dagtjänst (7:00-19:00, tre dagar/vecka) reserverad för mig sedan i höstast. Igår fick jag även löneanspråket, men lönen hamnar lägre än på HIA i Stockholm, så jag var naturligtvis inte nöjd! Får se hur telefonsamtalet går!

Har även ett erbjudande från det statliga sjukhuset (TMH, Tallahassee Memorial Hospital), men det är en ständig kvällstjänst (15:00-23:00 alt 11:00-23:00). Möjligheterna att byta ner till dagtid var ganska goda, men de kunde inte lova när. Lönen här är något bättre, men då är det som sagt bara kvällsjobb. Inte mycket till socialt liv och ingen tid med Sam under arbetsdagar.

Jag har även lämnat min CV till olika privatmottagningar. Ett ställe som riktat in sig på kardiologi - Southern Medical Group och ett annat med mer spridda specialiteter - Capital Regional Society. Har även skickat CVn till Universitetets studenthälsa. Kan vara skönt att slippa stressen som kan bli på ett sjukhus, med baktanken att kunna jobba längre in i graviditeten. Vet inte ännu hur lönen och benefits/förmåner (försäkringar, pension, ledighet osv) ligger på dessa mottagningar, får se om någon nappar först.

Inga kommentarer: