torsdag 17 juli 2008

Möjlig tjänst!

Intervjun gick jättebra! Atmosfären på mottagningen var positiv. Möttes av glada välkomnande personer, både läkare, sjuksköterskor, undersköterskor. Arbetsuppgifterna är att ta emot patienterna och ta en anames/hälsohistoria/blodtryck/puls/temp, längre fram sköta bokning av operationer/återbesök och även resa till en stad 45 min västerut (där de har en liten mottagning). Arbetstider skiftar från 7:30-16:00 till 9:00-17:30 mån-fre. Lönen var betydligt bättre än på sjukhuset! Har inte hunnit kolla igenom benefit/förmåner ännu. Efter intervjun och rundvandringen (2timmar!) så sa chefssjuksköterskan att hon ville anställa mig:-) Hm... hade i detta läge inte berättat att jag är gravid, så jag sa det rakt ut. Hon reagerade på ett positivt sätt och uppskattade min uppriktighet. Phuu.... skönt. Nu hänger det på allt det administrativa angående min sjuksköterskelegitimation. De behöver tillsätta tjänsten snarast, så de kan vänta max 2-3 veckor.

På eftermiddagen idag åkte jag till Florida Board of Nursing för att få prata med någon ansvarig. Var helt enkelt trött på alla olika personer som alla, var och en, gav olika svar! Fick tag i en kvinna som sa att hon kommer vara den som hanterar mitt fall och att det finns ett temporärt leg (för utländska sjuksköterskor som väntar på Social Security Number!). Detta är giltigt i 30 dagar, som nu bör vara tillräckligt för immigrationen att skicka ut mitt SS-Nummer.

Imorgon ska jag träffa min husläkare för att få remiss till mödravården (som jag redan bokat till 22/7). Efter det ska jag åka och sätta mig på det lokala kontoret för Social Security Number och se om de kan lura ut hur när jag kan få mitt SS-Nummer.

Imorgonkväll ska vi ut och äta med den svenske killen och sin amerikanska fästmö! Vi var hembjudna till dem förra helgen och de verkar jättetrevliga och jordnära!
Nu är det dags att landa på kudden....

Inga kommentarer: