torsdag 17 december 2009

Elf Night

Ikväll så promenerade jag och Adam till en närliggande park, Dorothy Oven Park. Den smyckas varje år, i slutet av November, med miljoner små juleljus. Elf Night innebar att parken stängdes av för trafiken, julmusik spelades och det serverades kakor, varm cider och varm choklad. Tomten var också där och ville hälsa på alla barnen medans föräldrarna hade sina kameror redo. Kön var alldeles för lång och jag tror att Adam bara skulle ha blivit rädd för gubben med skägg. Vi fick ett kort med Rudolf istället och A tyckte om hans mjuka päls. Det var riktigt mysig med alla juleljusen och trots barmark med 14 grader, så kittlade det till lite i julesäcken:-)


Skype samtalen förgyller mina dagar! Idag var det storebror med sin fina familj, som var på "tråden". Det var ett mörkt, men vintervitt Skövde i bakgrunden. Saknar den vita fina snön, men är glad att slippa slaskandet.

Nu ska jag krypa ned i sängen och börja läsa den nyinköpta boken till bokklubben. Ja, ja jag är så där löjligt exalterad som jag är när ett nytt projekt tagit fart. Får se om jag håller ångan uppe.

Ser fram emot morgondagens lunch date med mamman Taneshia och hennes Victoria-Simone!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt ni har det! Ni får ingen snö alls va? Här har det snöat massor! Foton finns i min blogg om du vill längta hem för en sekund och sen återvända till den sköna värmen ;)

Kram på er!!