tisdag 20 oktober 2009

Adam 9 månader idag!

Tisdagkväll och sent har det hunnit blivit. Här njuter vi för fullt av svalare väder. Det blir lite tvärtom leken det här med väder. Hemma i Svea längtar vi efter värmen och här längtar vi efter lägre temperaturer och svala vindar.

I söndags så ringde Sharon och vi begav oss ut på möbeljakt. Vi behöver nattduksbord och Sharon tittade efter en sängstomme/möbler. Jag har förvånats så vad dyrt det är med möbler här, men så stannade jag upp och kom på att min främsta möbelreferens är IKEA. De billigaste nya nattduksborden jag hittat ligger på $100/800kr! Så jakten fortsätter...

Jobbar på att skriva klart Adams Månadsstatus. Det har inte blivit så mycket tid över till att blogga vid datorn den senaste tiden. Lilleman håller på att gå ifrån sina två lurer dagtid till bara en och det har blivit mycket utav sov-i-bilstol.

Imorgon förmiddag ska vi iväg till sagostunden på biblioteket. Förra veckan verkade Adam trivas bättre och ta del av sagorna och sångerna mera. Han har blivit en försiktig liten kille, som behöver sin tid att vänja sig vid nyheter och nya personer. På eftermiddagen ska jag fortsätta med lite ärenden, inhandla presenter och förhoppningsvis hinna till postkontoret.

Nu har klockan passerat 23... och ögonen går i kors....
God natt!

Inga kommentarer: