torsdag 8 oktober 2009

Alla barns favorit...

...Diskmaskinen med stort D.

Idag tog vi en jogg i den kvava, disiga, fuktiga morgonluften. Adam lyckades hålla sig vaken, med lite hjälp av sin mamma flåsandes och sjungandes bakom. Det är återigen varmt och omänskligt fuktigt! Här välkomnar vi verkligen hösten, som innebär frisk och krispig luft med blå himmel och mindre regn.
Lunch intogs i sällskap av Sam, så det blev en liten familjelunch:-) Gillar dessa mitt-på-dagen-dejter! Det blev en kycklingsallad på "Bagel Bagel". Adam föredrog att nalla av min kyckling istället för den köpta barnmaten på burk. Så stor, så stor!
Nu leker vi uthållighetsleken här hemma. A gnuggar sina små och jäspar, men vill inte sova utan ställer sig upp i sängen och gråter/ropar. Jag vill att han blundar en stund, för det är långt till läggdags för natten. Igår hände samma sak och jag gav med mig... resultatet blev en trött kille som ville bli runt buren resten av em/kvällen!
Tror och hoppas att A går igenom en fas där han äntligen sover längre nätter och kanske bara behöver en längre lur dagtid. Vi har haft ett par långa sköna nätter utan en vaken Adam och utan grannens väckarklocka:-)

Inga kommentarer: