söndag 25 oktober 2009

Söndagsförmiddag...

Sitter vid datorn med en kopp kaffe och lyssnar på Adam som bankar på toadörren och ropar på sin pappa:-) Det har hänt mycket den senaste månaden och det är så kul att se Adams personlighet, läs egen vilja, mer och mer!

Igår hade vi en härlig familjedag. Jag njöt av svenska pannkakor...till frukost..mmmm så gott. Dagen gick i fixandets tecken. Sam satte upp en hylla och ordnade med förvaring till vår ihopfällbara barnvagn. Han hittade lite plats i skåpet med vattenberedaren. Förvaringsmöjligheterna är lika med noll i lägenheten. Ganska bra då man inte kan samla på sig för mycket onödigheter! Jag tvättade, satte upp en tavla och kom äntligen iväg till posten. På kvällen, efter Adam somnat, lagade vi middag tillsammans. Det blev lite utav en hemma date:-) Mysigt! Är man gift med Sam så ska middagen lagas från "scratch", så där stod vi och gjorde egen pasta:-) Sedan slutade kvällen, som på gamla dar, med att jag somnade i S knä framför en film.

Idag fortsätter fixandet och fler tavlor ska hitta sin plats här i vårt lilla hem. Målet är att alla ska hänga innan tisdag (för att få golvet fritt), då jag bokat in en professionel matt-tvätt! Jippi! Det var inte så dyrt som jag först trodde, bara $75/510kr för 3½-4 rum. Skönt att fräscha till mattan, nu när Adam är överallt, och få att bort kräkfläckarna helt.

Inga kommentarer: