onsdag 13 januari 2010

En onsdag...

Idag har varit en bra dag med lite olika aktiviteter på agendan. Vi började dagen med sovmorgon till kl 7:49! Sedan kom vi iväg till bibliotekets sagostund. Adam börjar bli mera modig och travar iväg från mig. Han gick fram till sagotanten flera gånger och stod och lyssnade som ett litet ljus. Emellanåt kom han för att checka in hos mamman sin och jag fick mig några goa kramar:-)

Vi åt lunch med mammagruppen och fick möjlighet att fira Isaac som fyller 1 år idag! Under lunchen planerade vi för våra bebisars gemensamma 1 årskalas, som går av stapeln den 24 januari och hålls här i vårt Club House. Under eftermiddagen så hade temperaturen stigit och solen värmde våra bleka kinder, så vi passade på att ta en joggingrunda och A sov en stund i sin vagn.

På kvällen åkte vi över till Isaac, Brandie o Ben och fick vara med när födelsedagsbarnet intog sin första tårta. Här är det tradition att på 1 årsdagen få en egen liten tårta att dyka ner i. Det hela bruka naturligtvis sluta med att bebisen är klädd i sin tårta! Funderar på vad vi ska göra för Adam. Gillar idén, men tycker det är onödigt med att introducera sötsaker för tidigt. Kanske blir till att baka en tårta-light med osockrad grädde och frukt.

Adam har börjat lära sig att städa/organisera. Han ser till att badleksakerna är samlade i hinken efter att badet är klart. Efter att godnattsagorna är lästa ställer han iordning böckerna. Vi får väl hoppas att detta håller i sig:-) Andra roliga saker han har för sig är att hämta sina skor när det är dags att gå ut alt. ställa tillbaka dem på skohyllan. Han vet mycket väl vad "lälling" är och var mamma/pappa gör iordning den.

Har glömt berätta att jag ångrade mig vad det gällde Adams dagis. Vi var där mån-torsdag förra veckan, för inskolning. Det hela grundar sig nog i att jag själv inte är redo att starta Adam på dagis samtidigt som det nyöppnade dagiset ännu saknade riktiga rutiner. Så Genny/"Meme" kommer att ta hand om Adam de 8 timmar (tisd o tors) jag är på jobbet. Det känns som en jättebra lösning just nu! De kommer att gå på sagostund tisdagar och förhoppningsvis även på en musikstund på torsdagar. Dagisjakten fortsätter....

Nu är det dags att förbereda inför morgondagens arbetsdag.
Godnatt mina kära!

1 kommentar:

Annis sa...

Hej fina ni! Tack för en mysig skype (öhh stavas det så eller?+)- date med er i lördags. Kändes som ni var med där i lägenheten på vårt häng:-) KRAMAR