onsdag 25 mars 2009

2 månaderskontrollen

Mitt i allt stök med Lothian Drive huset så hade Adam sitt läkarbesök med vaccination. Han fick tre sprutor (difteri, stelkramp, kikhosta, Hib, pneumokocker, rotarvirus, Hep B) i låren och poliovaccinationen var i flytande form. Jag frågade om de hade glukos att ge Adam som smärtlindring och sjuksköterskan tittade konstigt på mig. Nej, det hade hon aldrig hört talas om. Sedan ville jag hålla Adam när han fick sprutorna, men nej det gick inte för sig. Så han fick ligga på bordet och jag höll honom i armarna och sköterskan i benen. Det gick väldigt bra och hon fick till det snabbt! Adam skrek och grät efter sticken. När sköterskan lämnat rummet började jag att gråta... trodde att jag var "härdad" i och med mitt yrke. Känner ni igen er... mina kollegor? Gav Adam lite alvedon och han verkar sova gott så här långt. Nu är det dags för mig att knyta till kojs.

Inga kommentarer: