torsdag 26 mars 2009

En lista

Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt
Humör just nu: Sömndrucken i morgontimmen. Förväntansfull angående vårt första hem, hoppas på huset men kan även se oss bo i radhus eller lägenhet.
Är det nåt du absolut inte äter: Vit sparris på burk och ostron... det hela hänger på konsistensen.
Kläder just nu: Vitt amningslinne från kära vännerna Linda och Anna. Sååå skönt och väldigt användingsbart! Rosa rutiga slitna flanell pyjamasbyxor.
Musik just nu: Ljudmaskin i barnkammaren - havsbrus. Sam kom på att vi kanske ska vara försiktiga med hur vi präglar Adam...stackarn kommer vara lätt narkoleptisk varje gång han närmar sig havet:-)
Vad sa du senast: Hej Adam...är du hungrig...ja då ammar vi.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Det skulle vara kul att pröva på att leva med självhushåll. Odla sina egna grödor, mjölka sin ko och kärna sitt smör. Växte ju upp på en bondgård, men vi hade varken mjölkkor eller höns utan det var nötkreatur (skickas för slakt) som stod i hagen och spannmål till salu.
Längd och vikt: 161.5 cm. Har gått upp i vikt sedan 2 veckor efter förlossningen och trots kalorikrävande amning.....hmmm...är ju hungrig för jämnan och äter därefter:-)
Hur många kuddar sover du med: En.
Favoritväder: Blå himmel och solsken, klar frisk luft och runt 25 grader. Kan även njuta av solen, vit pudersnö och några minusgrader.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Internet, laptop och choklad!
Spelar du nåt instrument: Spelade piano som barn...kommer aldrig sluta hoppas på att börja igen.
Morgon- eller nattmänniska: Morgonmänniska utan tvekan! Sedan jag träffade Sam har jag skiftat över lite mer åt kvällen, behöver inte släcka lampan klockan nio och kan ligga och dra mig på morgonen (om Sam är hemma). Men min morgon är helig och frukosten.
Spara eller slösa: Spara! När jag väl shoppar handlar det om att hitta de rätta kapen. Det blir nästan till en sport. Ordinariepris släng dig i väggen!
Vem är viktigast för dig: Min käre make!
Bästa film: Somnat till de flesta filmer...ser oftast början och slutet:-) Har alltså oftast inte intresse nog att hålla mig vaken.
Tror på liv på andra planeter: Ja, universum är för stort för att bara ha en planet med liv.
Kommer du ihåg din första kärlek: Ja, glömmer man den?
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja, absolut! Kanske inte helt utan frestelser.
Hur många barn har du/vill du ha: Första ute:-) och vi vill ge Adam ett syskon iallafall.
Bio eller promenad: Enkelt, med mitt svala film intresse, promenad.
Snarkar du: Nej, men pratar i sömnen lite då och då.
Rädd för insekter: Nej, men obehagligt med feta spindlar och tanken på att ha en krypandes in under kläderna.
Äckligaste insekten: Flugan!
Vad vill du jobba som: Registered Nurse, här i staterna, inom akut hjärtsjukvård eller kanske på förlossningen (intresse väcktes då Adam kom till världen)
Pizza eller hamburgare: Hemlagad pizza.
Stökigt eller välstädat: Välstädat, men får nu sänka kraven.
Gungar du på stolen: Nej.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump: Nej aldrig i livet!
Hur många syskon har du: En sju år äldre bror och en 4 år yngre bror.
Vad är du mest rädd för: Att Döden kommer åt mina nära och kära.
Är du rädd för blod: Nej.
Saltar du på maten: Om det behövs, men sällan.
Gillar du att sjunga: Ja, det kan kännas befriande.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför: Naturvetenskapliga. Gillade att plugga under grundskolan och hade ingen riktig plan eller drömyrke, så jag behöll bredden för vidare studier.
Anser du att du är stark: På mental styrka svarar jag - ja och på fysisk styrka svarar jag - nej.
Brukar du sola: Nej.
Vad gör du om du får hicka: Håller andan
Röker du: Nej och alla andra får gärna sluta för sin hälsas skull!
Snusar du: Nej.
Kaffe, te eller inget: Både te och kaffe. Numer mer te än kaffe.

Inga kommentarer: