lördag 22 augusti 2009

Lugna Lördagsmorgon

Min käre Sam gav mig en sovmorgon! Så skönt att bara få dra sig kvar i sängen en längre stund. Så där låg jag i sängen... vaken... och lyssnade på mina pojkar stöka och prata i köket:-) Har ätit min frukost och druckit 2 koppar kaffe i lugn och ro. Sitter framför TVn och tittar på en saknad favorit.... nyhetsmorgon/"Early Show"... fast på amerikanska som sänds från Rockefeller Center i New York. Upplägget är likt det hemma... små udda lättsamma ämnen blandat med nyheter och snack i avslappnad fåtöljmiljö. En skillnad är att det är fler reklamavbrott. Ett av ämnena har varit om det passar sig för Obama att ta semester nu under viktiga förhandlingar av nytt lagförslag inom sjukvårdssystemet ("healthcare bill"). Ja, som president är han ju aldrig helt avskärmad från sitt uppdrag. Alla behöver ju ladda batterierna och hämta ny energi för att prestera på topp!

När Adam vaknar ska vi åka och kika på ett hus, fortfarande mest bara för att se vad som finns där ute. I eftermiddag åker vi neråt stranden och kl 17:30 har vi en planerad middag med aunt Anne, Nini, Genny & Charles på "Hook Wreck Henry´s" vid havet.

Inga kommentarer: