måndag 10 augusti 2009

Välkommen måndag

Humör: Uppåt:-)

Gjort: I vanlig ordning ätit frukost. Idag blev det min älskade havregrynsgröt med banan och kanel. Adam fick också gröt, men med päron istället... banan är ju lite stoppande. Sedan fortsatte vi med lek och "walkie-walkie" runt i lägenheten. Andra amningen strax efter nio och sedan somnade lille krabaten sött. Har inte varit ute på någon morgonjogg idag, får vila fossingarna efter gårdagens långrunda.

Planer: Så snart lilleman vaknar åker vi iväg och hämtar upp mamma Taneshia med sin lilla Victoria-Simone för att äta lunch ute. Christelle och lilla Cara kommer också att ansluta. Efter lunchen åker vi hem till mamma T och står till tjänst med barnvakt. Hon doktorerar i ämnet "Interior Design" / "How to change the working environment for an aging work force" och kommer åka med sin forskning till ett konvent i Paris!

Ser på: En städad lägenhet

Lyssnar på: Motown från Pandora/Internet radio

Läser: Hur man bäst gör sin barnmat

Bästa: Hade en helmysig lördag med min lilla familj

Sämsta: Så mycket jag vill hinna med att göra...men är inte så effektiv som jag skulle vilja.

Väder: Sol, sol, sol....

Motto för morgondagen: Vara tacksam för det jag har och inte gräma mig över det jag inte har.

Inga kommentarer: