onsdag 12 augusti 2009

Positiv Energi:-)

Idag har varit en sådan där härlig dag, med positivt pirr i magen:-) Ni vet en dag då ingenting känns omöjligt... när allting känns på topp, topp, topp! Det är de här dagarna man vill stoppa i fickan och alltid bära med sig.

Började dagen med frukost tillsammans med min Adam. Vi båda åt gröt... det gäller att föra traditionerna vidare till de små! Sedan bar det ut på en morgonjogg innan den riktiga hettan. Har en runda som tar ca 30 min. När vi kom hem var det dags för andra morgonamningen... stackars Adam blev helt blöt av all drypande svett från sin mamma. Trots att vi är ute vid kl 9 så blir det så varmt att smalbenen svettas! Har försökt att komma ut tidigare, men har inte riktigt lyckas ännu. Härefter somnar Adam gott och jag passar på att pröva på Pilates hemmavideon. Övningarna kändes helt annorlunda i jämförelse med tiden innan graviditeten...Hoppas på att kunna köra denna någon gång per vecka och locka fram de där mag- och ryggmusklerna igen:-)

Dusch och iväg för att bonus-luncha med Sam. Så mysigt att passa på att träffas mitt på dagen nu när vi kan! Det blev ett nytt ställe "Californian Chicken Grill" och dit går jag gärna igen. Adam fick smaka på svarta bönor... får se hur magen hans hanterar det. Aptiten är det inget fel på... ett riktigt matvrak som gillat allt vi serverat honom. Jag och Adam åker med och säger hej till Tryckeriet och farmor Nana sedan bär det hemmåt med en sovandes baby i baksätet.

Förhoppning om att Adam skulle fortsätta sova hemma var förgäves. Istället blev det en pratstund med Linda-min på telefonen medans vi "walkie-walkie" runt i lägenheten. Sedan iväg till Publix/Ica för att handla inför middagen...lite frukt och grönt slank med också. Vi hann hem innan åskan och regnet som nu smattrar på balkongräcket. Lilleman somnade när vi kom hem och nu hör jag honom snackeli-snacka i sin säng.

Är så kär i min lilla familj:-) De är det bästa som hänt mig!
Ta hand om er och era familjer stora som små!

Inga kommentarer: