söndag 30 augusti 2009

Sweet Sunday

Helgen så här långt har varit en riktigt bra en:-) Fredagskväll hade vi Sharon och Jens över på middag. De hade med sig sina rykande färska bröllopsfoton, underbara bilder över sommar Stockholm! Sedan tittade vi på en animerad film "Coroline". En lite skrämmande historia skriven med en otroligt livlig fantasi. Värd att se bara för självaste filmatiseringen. Alla karaktärer är dockor där 1 sekund av kamera tid/en bildruta tog dem 1 timme att göra!

Igår hade vi mammor, pappor och bebisar över på en pool-lek-date. Vädret var med oss och det blev en lyckad träff. Vi bjöd på smörgåsar, potatissallad och så var jag bara tvungen att göra en repis av morotskakan... tack Vali! Så enkel och det gillar jag:-) Kaksmet
2 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk kanel
3 dl rivna morötter + 1 dl olja (röres i sist)

(Använde pepparkaksmulor istället för ströbröd till formen)

175 grader/350 F Grädda mitt i ugn ca 35 min

Garnering
Rör ihop: 1 litet paket philadelphia ost, 30 g smör, 1 dl florsocker, 1 tsk vaniljsocker

På eftermiddagen tog vi alla tre en lur och jag hann även läsa 1 ½ sida! i min bok innan A vaknade. Resten av eftermiddagen/kvällen så gick jag och A en prommis till Genny & Charles medans Sam gjorde en monster-lasange. Den blev klar först kl 22! och hade ett lager ovanför kanten av formen. Det var en vegetarisk lasagne med grillade grönsaker, sötpotatis, ricotta, hemlagad spenatpasta.... mmm....himelskt god lunch idag!
Söndagen har varit en pyssla-hemma dag, städ, tvätt och organisera mera... så mycket bättre med mannen hemma:-) En webdate med mamma min, mormor och morfar förgyllde vår lunch. Fick även prata med Lindita och en familjen Fabo uppdatering:-) Ikväll har vi bjudit hem Genny, Charles och Nini på middag. Det blir grillad lax med Nini´s pasta/rattatouille och Genny tar med bröd och glasstårta.

Dagens gästbloggare Adam skriver: hjd0 efxäxzx m9 vbv- v,.b..,,,,,,,,,,,,

Nu ska det ammas och läggas för em luren... mamma och pappa fortsätter sedan att stöka runt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Maria,
Många kramar till er alla från oss. Adam växer så..
Blir nog en morotskaka här med idag, i väntan på besök imorgon, min syster Ionela kommer :)Ska vi ses på skype nån gång?Jag skickar min skype adress till din gmailadress.

Kramis, Vali