onsdag 23 september 2009

Mitt i veckan med 10 korta

Humör: Uppåt!
Gjort: Vaknade kl 4:30! utav käre Adam...och ammade honom. Vi brukar kunna somna om och vakna igen vid kl 7-8, men inte imorse... så detta håller inte. Hmm...vill försöka få honom att sova lite, lite längre på morgonen. Pratat med kära Sara på Skype, som hade videokrångel...men vi får försöka snart igen. Fått en kort uppdatering av Anna Ws bulle-i-ugn-status... inte långt kvar nu och vi väntar med spänning:-) Beräknad förlossning 8 oktober!
Planer: Hade tidigare i veckan tänkt att gå på sagostunden på biblioteket, men glömde av det hela idag och nu är det försent. Har en pumpa som behöver hitta ett recept. Vill hitta Quinoa, så det får bli en tur till "Leaf Market", en livsmedelsaffär som har ett stort utbud av grönsaker, bönor, linser, nötter i lösvikt och organiska produkter. Fortsätta dagisjakten.
Ser på: Vår balkong med två lila Petunier, som behöver hängas om på något sätt. Väntar på höstens klimat, så att vi kan börja använda balkongen mera.
Lyssnar på: Datorns sus, en fågel utanför... och lyssnar efter att Adam vaknar när som helst.
Läser: "Simple Life" en tidning med smått och gott.En prenumeration som jag fick i födelsedagspresent av Genny. Tragglar igenom "Home Game" fortfarande...
Bästa: Att jag kommit ur min svacka och vardagslivet känns lite lättare.
Sämsta: Inga träningsresultat trots att jag är inne på min 8:e vecka av regelbunden träning. Men det är bara att fortsätta och bör nog hitta ett sätt att variera träningen istället.
Väder: Något svalare i luften, iallafall tidigt på morgonen. Längtar till hösten, då luftfuktigheten minskar.
Motto: "Hakuna matata" - "There are no worries" ett Swahilisk uttryck.

Inga kommentarer: