söndag 26 oktober 2008

...10 korta...

Humör: Känner mig lite trött och sliten denna morgon... lite hemlängtan...En symfoni av känslor i dur och moll.
Gjort: Ätit frukost, plockat iordning och vikt tvätten från igår, sorterat lite papper, delvis aktiverat mitt Etrade konto (för att bli en riktig "StockBroker";-) och vinkat av S som åkte till jobbet för 7:e dagen i rad!
Planer: Ska snart ut på en prommis för att piggna till. Sedan vill jag bli klar med att sortera papper och kvitton. Ser fram emot kvällens Cocktail Party, mellan kl 17-19. Menyn kommer delvis att vara svenskinspirerad med köttbullar, sillsallad och ev. glögg! Nella som står för cateringen skulle försöka att återskapa vår chokladmousse-bröllopstårta med passionfruktssås!
Ser på: Två trötta hundar,Charlie och B.B, som ligger och sover.
Lyssnar på: Gamle Charlie som snarkar djupt...har lust att göra detsamma!
Läser: "Att föda" av Gudrun Abascal
Dricker: Vatten
Äter: Har naturligtvis redan njutit av min frukost! Uppskattar den ännu mer nu, sedan efter mitt diabetestest.
Bästa: Att känna lillen sparka!
Sämsta: Mitt humör igårkväll och idag.
Väder: Klarblå himmel och strålande sol med frisk och klar luft. Dags att dra på långbyxor och en tröja för prommenaden. 15 grader just nu med prognos för 25 mitt på dagen.

Inga kommentarer: