måndag 6 oktober 2008

...Floridianskt Körkort...


Vaknade lite nervös idag.... hade bokat in det skriftliga körkortsprovet och uppkörning. Det var galet mycket på jobbet idag, så jag var nära på att missa det hela. G kom för att hämta upp mig och köra mig till "The Driver License Office". Jag springer in till kontoret med andan i halsen och med 4 minuter tillgodo. Kön ringlar lång och det visar sig att de flesta som är där kommit för att registrera sig inför det kommande presidentvalet. Så efter en stund blir jag uppropad och får "gå före i kön".


Det skriftliga provet bestod av 40 frågor, 20 frågor gällande lagar/trafikregler och sista 20 var vägskyltar. Klarade det gallant, så jag fick fortsätta med uppkörningen:-)


Uppkörningen bestod av att parkera i en vanlig parkeringsficka, utmärkt med koner. Sedan att vända bilen i en så kallad Y-vändning, backa rakt bak, stanna vid en stoppskylt, parkera i uppförsbacke. Jag körde bara inom ett kontorsområde/parkeringsplats, så det var ingen trafik ens. Yaaaay..... lätt som en plätt.....puh... det hade varit jobbig om jag inte klarat det.

Inga kommentarer: