söndag 19 oktober 2008

...Sköna Söndag...

Härliga söndag! Det har varit en underbart lugn dag, men ändå hunnit med en del. Lyckades övervinna tidsskillnaden under förmiddagen och fick lite uppdateringar hemifrån över telefon:-) Det är svårt det där att tajma in....helger är ju bäst, men då jag vaknat härborta så är ni därhemma oftast iväg på något planerat. När ni sedan kommer hem frammåt kvällen, så är det här lunch/tidig eftermiddag och jag är iväg på något.

Idag var jag iväg och handlade mat och planerade för kvällens och endel av veckans middagar. Gjorde en jätte enkel pastasallad som jag kan rekommendera. Den innehöll grillad kyckling, orzo (pasta som ser ut som ris), ruccula, körsbärstomater, röd paprika, rödlök, färsk basilika, färsk oregano (anv. torkad). Dressing bestod av rödvinsvinäger 2 msk, olivolja 1 msk och salt och peppar. Sist men inte minst smulad getost! Salladen blev lite ljummen eftersom pastan och kycklingen var lite varma, men jag kan tänka mig att den är lika god kylskåpskall.

Efter min utflykt till mataffären var jag även iväg till "Target" (en av favorit affärerna, har det mesta och lite till bra priser) och bytte storlek på en kofta jag fick av G häromdagen. På vägen hem stannade jag till på "World Market" för att köpa Ballerinakex....men de hade inga denna gången:-( Så med mig hem hade jag istället organiskt rågbröd och persikogodis (som vi kan köpa i lösvikt hemma!)

Innan middagen lyckade jag stjäla till mig en "power nap" och även frissa till min käre S´s kalufs! Nu börjar ögonlocken bli tunga och mina kalla fötter längtar efter en varm skön dusch....

Godnatt!

Inga kommentarer: