torsdag 16 oktober 2008

Uppe med tuppen...

Imorse prövade jag för tredje gången gillt att få till ett faste-blodprov. Här så är det rutin att alla gravida gör ett glukosintoleranstest, vare sig du har riskfaktorer för diabetes eller inte. (Funderade på att försöka komma undan detta test...men sedan OM jag skulle utv. graviditetsdiabetes så kanske min sjukvårdsförsäkring kräver att detta test var taget för att överhuvudtaget betala den sjukvården. Spekulationer, men måste tänka lite annorlunda här) Detta gjorde att jag var tvungen att komma iväg till provtagningen innan jobbet på fastande mage.... inte det lättaste att hoppa över/skjuta på frukosten, som den frukostfantast jag ju är;-)
Testet gick till så att jag fick dricka en glukos/socker dryck, som smakade som outspädd sportsdryck:-( Sedan fick jag sitta där och vänta i en timme innan de tog blodprovet (även Hemoglobin o hematocrit)..... hade med mig min IPhone som sällskap och kunde läsa lite bloggar, tjuvlyssnat.se, englas showroom osv... med det var den längsta timmen jag upplevt. Ville bara hem tillbaka till sängen, eftersom nattsömnen innan inte var mycket att skryta om. Nu är det gjort iallafall, så bara att vänta in svaret.

Inga kommentarer: