lördag 18 oktober 2008

..Börjar vilja boa in mig...

Längtar efter ett eget hem... uttrycket börjar bli lite gammalt nu. Haft min "hemkänsla" på paus alldeles för länge, alldeles för många år! När det väl händer kommer jag väl explodera:-) Förra helgen tog vi ner S´s gamla barnsäng och skötbord och de var i gott skick! Bara att fräscha till färgen och nya madrasser så är de som nya:-) Tycker om idén att återanvända och att S har använt dem!
Tidigare idag var jag, G och Nini iväg och tittade på barnvagnar och barnskydd. Det lutar åt att det blir ett märke som heter Chicco. Den känns minst plastig. Barnvagnarna här är mer lika sulky i modellen, så ingen riktig "liggdel". Denna Chicco går det att fälla ner ryggstödet ända ner, så den lille kan ligga plant och sussa iallafall.

Har under veckans kvällar pysslat med mina "Önskelistor"/BabyRegister och börjar nog känna mig näst intill klar. Fick lite tips från min svägerska K - Collins mamma, som hjälpte till på traven.

Inte så mycket nytt vad det gäller husjakten. Vi är fortfarande i processen att räkna ut om vi kan lägga bud på Belleau Wood-huset Vet att det bara finns ett annat par som uttryckt intresse, men inga bud ännu. Vi var där i onsdags tillsammans med en man/vän till familjen som gör lite mindre renoveringar, mest snickeri o måleri. Fick lite hjälp med att beräkna renoveringskostnaderna. I runda slängar handlar det om 300.000 kr...så vårt bud får bli därefter. Väntar även på att få till ett lånelöfte.


Inga kommentarer: