onsdag 22 oktober 2008

Tjii fick jag...

Idag har jag varit otroligt trött.. hela dagen. Vädret här är väldigt behagligt:-) så jag passade på att promenera till och från jobbet. När jag kom hem var jag helt slut och däckade ner i soffan och somnade... min planerade middag (makaronilåda med grönsaker och skinka) får vänta till en annan dag. Kära svärmor G ryckte in och fick stå för kokeriet ikväll. Det blev en gryta med kalkonkorv, potatis, morötter, kål och lök smaksatt med timjan och dill. Mmmm.. jättegott:-)

Mitt kära glukosintoleranstest, som jag inte ens ville ta, visade sig vara positivt! Så nu ska jag in och göra ett ytterligare test, då jag kommer att vara fastande i 3 timmar!!! Sammanlagt kommer de att ta 4 glukostest, om 2 av 4 är förhöjda så bekräftar det graviditetdiabetes. De senaste två dagarna har jag googlat recept och tips på mat och mål som ska hålla mitt blodsocker på jämn nivå. Blir lite lätt fanatisk:-)

Inga kommentarer: